Paski fotograficzne do aparatów ze skóry.

Paski fotograficzne wykonane ze skóry naturalnej.

Postanowiłem w jednym miejscu przybliżyć nieco więcej informacji na temat pasków, które oferuję do wykonania.

Po wielu latach fotografowania pasek w mojej ocenie poza bezpieczeństwem sprzętu ma dać komfort, tworząc estetyczny dodatek do aparatu.

To dlatego zdecydowałem się, by paski wykonywane dla moich klientów były realizowane pod zamówienie.
Paski jakie proponuję umożliwiają indywidualne zmiany i dobór materiałów począwszy od użytych skór a na kolorach wykończenia i kolorze nici kończąc.
Każdy z pasków do aparatów wykonuję indywidualnie dzięki czemu są niepowtarzalne.

Nie używam też maszyn i wykrojników ręcznie wykonując każdy etap niezbędnych prac.

Jakie materiały stosuję.

Paski które proponuję wykonuję ze skór garbowanych roślinnie, najczęściej pochodzenia z Włoch. Grubości używane to maksymalnie 2,5mm gdyż grubsze skóry w moim odczuciu nie pozwolą na ich komfortowe użytkowanie. 

Skóry w grubościach 1,8-2,0mm barwię i wykańczam samodzielnie, skóry o grubości 2,0-2,5mm w kolorze koniakowym i czarnym są na wskroś tak już przygotowane w garbarni.

Tak jak skóra z garbarni w kolorze jest stosunkowo jednorodna tak skóry, które przygotowuję samodzielnie mają swój niepowtarzalny charakter w kwestii kolorystyki. Tutaj nie ma szans na identyczne otrzymanie koloru bo nawet te same zabiegi na 2 różnych skórach dadzą nieco inne efekty. 

Wybierając więc skóry o grubości 1,8-2,0mm poza określonym kolorem będzie możliwość opisania swoich indywidualnych preferencji co pozwoli mi dobrać stosunkowo spójny z oczekiwaniami kolor i użyty materiał lub sposób wykończenia paska. 

Wykonuję też paski gdzie element nośny stanowi taśma bawełniana lub miękka linka polipropylenowa o średnicy 8mm i bardzo miękkiej strukturze.
Tutaj również poza niezmiennym materiałem elementu nośnego możliwe jest wybranie własnych preferencji wykończenia paska.

Wszystkie używane rodzaje skór poddaje dość ekstremalnym testom wytrzymałości. Badam przede wszystkim trwałość skór w kwestii ich odporności na rozerwanie. Kółko mocno hartowane zamontowane w pasku ulega rozcięciu a sama skóra nie zostaje przerwana, jeden z etapów ręcznego sprawdzania skór. Innym jest testowanie poprzez zmianę kółka hartowanego na metalową podkładkę, skóra potrafi się rozciągnąć lecz nie następuje jest przerwanie przy znacząco dużej sile. 
To główny powód, który wyeliminował niemal skóry z polskich garbarni, ulegały dość szybko przerwaniu przy stosowanej metodzie.

Jakiej długości zamówić pasek? 

Pasek szyty na miarę to pasek o indywidualnie dobranej długości. Warto zmierzyć wcześniej posiadany już pasek lub dokonać pomiaru indywidualnie do którego warto skorzystać z centymetra krawieckiego.

Oczywiście długość zależy też i od tego w jaki sposób najczęściej użytkowany jest aparat.

Czy jest noszony tylko na szyi, na ramieniu czy może przekładamy pasek przez szyje tak, że spoczywa na ramieniu a sam aparat jest na boku.

Nie ma jednego i najlepszego określenia długości ponieważ zależy ona od naszych preferencji ale i naszego wzrostu czy wagi.

Dla niezdecydowanych jest już dostępny pasek DRUH 05, który przy wyborze szerokości 19mm i mocowania Peak Design może być regulowany.

Mam nadzieję, że poniższa grafika pozwoli nieco zobrazować powyższe informacje.

 

Mocowanie paska z aparatem – kółka hartowane

Do połączenia paska z aparatem stosuję hartowane kółka stalowe o średnicy 16mm po zewnątrz ale też w modelu DRUH 04 kółka 12mm.

Paski są zabezpieczane w połączeniu z aparatem poprzez podkładki ze skóry koloru paska lub przygotowane zespolone z paskiem elementy zabezpieczające.

Zamiennie można wybrać połączenie Peak Design ale też połączenia z aparatami wielkoformatowymi (wykorzystanie złączek wykonywanych w USA przez firmę Op/Tech).

Peak Design Anchor Links Zestaw Zaczepy – Kotwice v4

Pasek może zostać zakończony końcówkami Peak Design i wówczas będzie przekazany wraz z 4 kotwicami mocującymi do aparatu.

Produkt jaki stosuję pochodzi z polskiej dystrybucji i wraz z paskiem przekazuję oryginalne opakowanie.

Wybierając te końcówki należy uwzględnić długość paska ponieważ wraz z kotwicami zwiększają jego całkowita długość o około 12-15cm.

Połączenie pasków z aparatami wielkoformatowymi – Super PRO A i B.

Niemal każdy z pasków może być zakończony połączeniami do aparatów wielkoformatowych. 

W przypadku tego połączenia należy się liczyć z tym, że same końcówki zamawiam po wpłynięciu zamówienia na mojej stronie. Czas realizacji nieznacznie jest dłuższy ale najczęściej udaje się wykonać pasek w ciągu 7 dni roboczych.

Mocowania tego typu dostępne są w modelach pasków DRUH 02, i DRUH 05

Wybór odpowiedniej końcówki jest po stronie zamawiającego.

 

  • Wersja A dla Bronicy (ETR i niektóre ETRC), Canon EOS M (konieczne użycie dostarczonych zamków), Hasselblad, Kijów i Pentax LX
  • Wersja B dla Mamiya (z wyjątkiem M645 Super i M645 Pro), Olympus IS1 i IS2, Pentax 6X7, Pentax 645 & Rollei

Impregnat zabezpieczający skórzany pasek fotograficzny

Do paska skórzanego wraz z produktem znajdziecie impregnat, który pozwoli odżywić skórę.

To produkt, który tak jak pasek wykonuję samodzielnie. Jeśli w wyniku intensywnego użytkowania nastąpi przesuszenie znaczne i widoczne skóry cienka warstwa  preparatu pozostawiona na kilka godzin pozwoli odżywić skórę i przywrócić jej pierwotne właściwości.

Pasek fotograficzny do aparatu z bawełny.

Przy pasku z bawełny najtrudniejszym dla mnie była świadomość, że tak delikatny i naturalny materiał będzie równie dobrze współgrał z wodą.

Oczywiście nie chodzi o to, by był w pełni odporny na wodę ale by nie był tak ochoczy chłonąć kropel deszczu. 

Przyszedł więc etap poszukiwań i rozwiązaniem okazał się preparat, który wykonuje samodzielnie. To mieszanina naturalnego wosku i parafiny, którą na gorąco impregnuję włókna tego bawełnianego paska.